Dostarczamy jeszcze bezpieczniej. Poznaj zmiany w zakresie odbioru przesyłek InPost 0
Dostarczamy jeszcze bezpieczniej. Poznaj zmiany w zakresie odbioru i nadawania przesyłek InPost

Drodzy Klienci, 

w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, chcielibyśmy poinformować Was o naszych rekomendacjach i działaniach, które podjęto w InPost w ostatnich dniach.

Zachowanie szczególnych środków ostrożności – zwłaszcza unikanie skupisk ludzkich oraz kontaktów z osobami zainfekowanymi – może ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa. W czasie spodziewanego wzrostu zachorowań, zalecamy robienie zakupów przez Internet i korzystanie z Paczkomatów InPost – również w sytuacji, w której sprzedawca oferuje możliwość dostawy zarówno przez naszego kuriera, jak i do Paczkomatu. W ten sposób ograniczamy kontakt pomiędzy kurierem a odbiorcą. Jest to ważne z uwagi na fakt, że jak informuje WHO, wirus przenosi się najczęściej droga kropelkową.

Ponadto, w kolejnych dniach wdrażamy konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:

  • Od 16 marca przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór, jak dotychczas – przez 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy. Analogiczną zmianę wprowadzamy również dla przesyłek kurierskich – w przypadku, gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do Odbiorcy (podejmujemy dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy.

    Dlaczego taka zmiana? Chcemy maksymalnie ograniczyć kontakt pracowników Oddziałów InPost z osobami z zewnątrz, gdyż zachorowanie jednej osoby może wpłynąć na pracę całego Oddziału. Zdajemy sobie sprawę, że to istotna zmiana, ale mamy nadzieję, że przyjmiecie ją ze zrozumieniem. Oczywiście wrócimy do standardowych procedur, gdy tylko będzie to możliwe.

  • Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek będą możliwe w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. Przesyłkę możecie również nadawać bezpiecznie w Paczkomacie korzystając z usługi Szybkie Nadania (szybkienadania.pl) lub poprzez Managera Paczek.

  • Od 18 marca wdrażamy system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). Prosimy o podanie kodu kurierowi.

    Dlaczego taka zmiana? Dzięki temu kurierzy będą mogli zachować bezpieczną odległość przy przekazaniu Wam paczki.

  • Rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu  – jest  dużo bezpieczniejsza, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z poziomu aplikacji mobilnej. Prosimy, abyście przy zamawianiu dostaw kurierskich i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.

W chwili obecnej koronawirus nie ma wpływu na dostarczanie przesyłek – docierają one do Was bez opóźnień. Jesteśmy jednak świadomi zagrożenia i w sposób ciągły obserwujemy i monitorujemy sytuację oraz reagujemy na wytyczne władz polskich i odpowiednich urzędów.

Dlatego w najbliższych tygodniach rekomendujemy:

  • gdy masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera InPost a dostawą do Paczkomatu® InPost – zamawiaj do Paczkomatu®. Pozwala to ograniczyć kontakt z innymi osobami;

  • odbieraj paczki możliwie jak najszybciej. Dzięki temu z bezpiecznej formy odbioru z Paczkomatu skorzysta więcej osób;

  • odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu® za pomocą aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play);

  • przy dostawach do domu/mieszkania zachowaj odpowiedni dystans i odbieraj przesyłki w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania czasu bezpośredniego kontaktu. Przy odbiorze przesyłki podaj kurierowi tylko kod odbioru;

  • ponadto przy dostawach realizowanych przez kuriera zdecyduj się na płatność przy zamówieniu lub dokonaj płatności przed przyjazdem kuriera (poprzez opcję PayByLink). Jeśli z jakiegoś powodu nie było to możliwe – opłać przesyłkę u kuriera bezgotówkowo;

  • zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych, unikaj bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk oraz przekazywania – w trakcie składania podpisów – telefonów, komputerów mobilnych czy długopisów itp.

Podjęliśmy odpowiednie działania z troski o naszych pracowników, klientów i partnerów. Ich bezpieczeństwo, ochrona, a także informowanie o ewentualnych zagrożeniach jest naszym priorytetem. Mamy nadzieję, że powyższe zmiany przyjmiecie z wyrozumiałością.  

Życzymy zdrowia!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl